اقتصادی

خودروی ارزان و کوچک «رنو» با ظاهری مدرن به بازار بر می گردد

پس از موفقیت چشمگیر مدل‌های R۴ و R۵ برقی، رنو بار دیگر به گذشته‌ درخشان خود سر زده است. این بار نوبت به رسیده تا با چهره‌ای رترو، فناوری تمام‌برقی و شخصیتی بازیگوش، دوباره قلب طرفدارانش را تسخیر کند.

در سال ۲۰۲۶، رنو قصد دارد تا یکی از محبوب‌ترین نام‌های تاریخ خود، یعنی توئینگو را احیا کند. این بار اما همه‌چیز متفاوت است؛ خبری از موتور بنزینی نیست و نسخه‌ی جدید، کاملا برقی طراحی شده است.

نسخه‌ی جدید تنها در دو سال توسعه یافته و ادای احترامی است به نسل اول توئینگو که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ میلیون‌ها طرفدار پیدا کرد.

طراحی؛ بازی با خاطرات 

براساس گزارش motor۱، رنو بار دیگر در طراحی «رترو-مدرن» می‌درخشد. از چراغ‌های گرد جلو و نوار باریک جلوپنجره گرفته تا سه دریچه‌ معروف روی کاپوت و چراغ خطر قرمز مرکزی، همه یادآور اولین نسل توینگو هستند.

خودروی ارزان و کوچک «رنو»

با این حال، حالا با بدنه‌ی پنج‌در، خطوط نرم‌تر و جزئیاتی مدرن‌تر روبه‌رو هستیم.ابعاد خودرو شامل ۳٫۷۸ متر طول، ۱٫۷۲ متر عرض و ۱٫۴۹ متر ارتفاع می‌شود؛ کوچک، جمع‌وجور و کاملا مناسب شهرهای شلوغ.

خودروی ارزان و کوچک «رنو»

نسخه‌های استاندارد روی رینگ‌های ۱۶ اینچی حرکت می‌کنند، اما علاقه‌مندان می‌توانند رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی را هم انتخاب کنند.

کابینی ساده اما هوشمند

داخل کابین، رنو بین نوستالژی و فناوری تعادل ایجاد کرده است. داشبوردی ساده با صفحه‌نمایش ۷ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در مرکز کنسول، فضای داخلی را مدرن کرده‌اند. با این حال، رنگ بدنه بیرونی که به داخل ادامه یافته، یادآور جذابیت مدل کلاسیک است. فرمان و پنل‌ها هنوز هم از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کنند؛ تصمیمی خوشایند برای رانندگانی که از صفحات لمسی بی‌احساس خسته شده‌اند.

خودروی ارزان و کوچک «رنو»

اما برگ برنده‌ی توینگو در عقب است؛ دو صندلی مجزای کشویی که به ندرت در این کلاس دیده می‌شوند. صندلی جلو نیز کاملا تخت می‌شود تا بتوان وسایل بلند را حمل کرد. صندوق عقب با گنجایش ۳۶۰ لیتر، برای خودرویی در این ابعاد بسیار سخاوتمندانه است.

قلب الکتریکی، برای زندگی شهری

نسل جدید توئینگو به ریشه‌های دیفرانسیل جلو بازگشته است. پیشرانه‌ برقی نصب‌شده در جلو، ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد ۱۲٫۱ ثانیه شاید هیجان‌انگیز نباشد، اما برای رانندگی در شهر کاملاً کافی است. باتری ۲۷٫۵ کیلووات‌ساعتی LFP تا ۲۶۳ کیلومتر برد (براساس چرخه WLTP) فراهم می‌کند و در حالت شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی، تنها در ۳۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد پر می‌شود.

خودروی ارزان و کوچک «رنو»

وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی توئینگو باعث شده تا چابک‌تر از بیشتر خودروهای برقی هم‌کلاس خود باشد. این خودرو همچنین از شارژ دوطرفه (V۲L) پشتیبانی می‌کند، به این معنا که می‌توانید از باتری خودرو برای تامین برق وسایل دیگر استفاده کنید.

قیمت و رقبا

رنو توئینگو E-Tech Electric در اسلوونی تولید خواهد شد و قیمت آن زیر ۲۰ هزار یورو (حدود ۲۳ هزار دلار) تعیین شده است. این خودرو با رقبایی چون فیات ۵۰۰e، هیوندای اینستر و BYD Dolphin Surf رقابت خواهد کرد، در حالی که فولکس‌واگن ID.۱ تا ۲۰۲۷ وارد میدان نخواهد شد.

عضو کانال تلگرام اول فارسی شوید
عضو کانال واتساپ اول فارسی شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا